10/11

Ska man Vaccinera sig mot svininfluensa eller inte ?
Pratade med pappa förut och han har kollat på tv och är livrädd att någon ska hända oss, så han vill verkligen att jag vaccinerar mig och mamma är inte 100 på att hon vill för hon är rädd för biverkningarna som kan komma.
Men det värsta är att jag är över 18 och får bestämma helt själv, Men jag har absolut ingen aning hur jag vill göra.

Jag vill ju absolut inte dö i svininfluensa, men så har jag hört massor som har haft det och det var mildare än en vanlig influensa så då blir man ju rätt så lugn igen. Och så ser man överallt på tv de stackarsmänniskorna som ligger i resperator för de har fått Svininfluensa och som var helt friska innan, det är bra svårt att veta hur man ska göra?

Jag får sätta mig och prata ordentligt med mamma ikväll och ringa pappa och kolla all information innan jag betsämmer mig.

                                                                       

Kommentarer
Postat av: elin

men det är ju bättre att få lite biverkningar av vaccinet än att få svininfluensa. biverkningarna från vaccinet är ju bara lite feber o liknande, svininfluensa är ju mkt värre än det :P jag ska vaccinera mig iaf! haha

2009-11-10 @ 12:31:06
Postat av: Emmah

Jo jag vet, men du vet ju hur larvig jag är med sånt här:P men det lutar nog mot vaccinera mig, än så länge iaf haha :D Och om du ska så vågar jag nog hihi ;)

2009-11-10 @ 13:10:35
URL: http://angefuhr.blogg.se/
Postat av: elin

haha jo, dt klart men vi får väl gå samtidigt så vi kan hålla varnadra i hand hihi (;

2009-11-10 @ 17:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0